Na Expo można zarobić, ale można też stracić
Dla kraju przygotowującego wystawę Expo najważniejsze jest to, czego nie można zmierzyć: promocja miasta, które gości ekspozycję, regionu i kraju. Ale zorganizowanie wystawy światowej najczęściej przynosi organizatorom również wymierne korzyści finansowe.
Zdarzają się jednak wpadki. Klapą finansową zakończyło się Expo 2000 w Hanowerze. Przed rozpoczęciem wystawy organizatorzy liczyli, że odwiedzi ją co najmniej 40 mln ludzi. Ostatecznie ekspozycję obejrzało 18 mln gości.
Po jej zakończeniu niemiecka prasa spekulowała, że jedną z przyczyn niższej od spodziewanej frekwencji była bardzo wysoka cena biletów wstępu. Do niemieckiego Expo...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta