Detronizacja lidera
Tegoroczny, czwarty już „Ranking najcenniejszych polskich marek” został powiększony o 50 pozycji. Łączna wartość 300 najdroższych krajowych marek przekroczyła 40 miliardów złotych
Podobnie jak w poprzednich edycjach obserwujemy wzrost wartości większości z analizowanych marek. Ten rozwój utwierdza w przekonaniu, że coraz więcej firm ma świadomość znaczenia silnej marki w prowadzeniu działalności gospodarczej.
Wzrost wartości marek to naturalny proces związany z dążeniem ich właścicieli do umacniania pozycji rynkowej oraz do poprawy rentowności. Jednym z istotnych elementów tego procesu jest marka. Z drugiej strony, dla konsumenta marka stanowić ma gwarancję jakości sygnowanego nią produktu. Ranking ewoluuje z roku na rok. W kolejnych edycjach wprowadzane są zmiany mające na celu jak najlepsze odzwierciedlenie zmian wartości marek.
Ślad w świadomości konsumentów
Podstawowym ulepszeniem, jakiego dokonano w tegorocznej edycji rankingu, jest dalsze zwiększenie jego kompletności. Udało nam się zaprezentować aż o 50 marek więcej.
Wśród nich są nie tylko nowo powstałe marki, ale i pominięte w poprzednich zestawieniach. Doszło do tego zarówno za sprawą zgłoszeń marek dokonanych przez właścicieli, jak i na skutek pogłębionej analizy marek istniejących na każdym z badanych rynków.Aby ułatwić wyciąganie wniosków ze zmian w porównaniu z rokiem ubiegłym, w tabeli wartości zaznaczono przypadki, w stosunku do których miała miejsce zmiana źródła informacji o przychodach ze sprzedaży, co mogło wpłynąć na osiągnięty...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta