Wystawiają się coraz chętniej
Organizatorzy zacierają ręce. Według szacunków w 2007 r. wynajęli wystawcom o 10 proc. powierzchni więcej niż rok wcześniej
Branża usług targowych kończy kolejny rok niezłej koniunktury. Dobre są też prognozy na najbliższą przyszłość. Ale – zdaniem ekspertów – rozwój tego rynku jest wolniejszy niż całej gospodarki. I słabszy niż w wielu innych krajach.
Wielu firmom udało się w tym roku wynająć większą powierzchnię wystawienniczą, a jest to główne źródło ich przychodów. Potwierdzają to dane Polskiej Izby Przemysłu Targowego. W 2007 roku wzrost sięgnie co najmniej 10 proc., gdy tymczasem w 2006 r. różnica na plus wyniosła jedynie 0,5 proc. rok do roku (dane odnoszą się do członków Izby). Niestety, to jedyne wiarygodne dane o kondycji branży. Firmy wystawiennicze jak ognia bowiem unikają podawania swoich wyników finansowych, a dane, które można znaleźć w Monitorze Polskim B, są – delikatnie mówiąc – historyczne.
Nie wszystkie branże lubią targi
Poprawa kondycji przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych w ostatnich latach wpłynęła na ożywienie rynku targowego. Coraz więcej firm zwiększa wydatki na promocję i reklamę swoich wyrobów lub usług, w tym na udział w targach. W...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta