Decyduje opinia konsumenta
Wartość marki jest pochodną jej siły. Wartość marki w zastosowanej w rankingu metodologii jest zależna od obecnej siły marki. Nie oznacza to jednak, że zawsze silniejsza marka będzie więcej warta. O wartości marki decyduje również wielkość i rodzaj rynku, na którym funkcjonuje marka. Stąd słabsza marka na większym rynku i rynku, gdzie marki mają duży wpływ na decyzje konsumentów, będzie warta więcej, niż silna marka na rynku niszowym
W tegorocznym rankingu siły marek zastosowaliśmy analogiczną metodologię jak w rankingu z roku 2006. Dlatego też wyniki punktowe uzyskane dla tych samych marek z obu lat mogą być bezpośrednio porównywane. Zajmowane przez poszczególne marki pozycje w rankingu ogólnym i rankingach szczegółowych w kolejnych latach wynikają zarówno ze zmiany wysokości wskaźnika siły tych marek, jak również z faktu, że w rankingu pojawiły się nowe marki niewystępujące we wcześniejszych edycjach.Przypominamy w skrócie, w jaki sposób liczona jest siła marki:
Siłę marki można określić na podstawie porównania jej pozycji z markami konkurencyjnymi, wykorzystując do tego celu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta