Orlen najdroższą marką
Ranking „Rz” : 300 wycenionych w naszym zestawieniu marek ma wartość 40 mld zł. Listę otwiera znak towarowy PKN Orlen, który wyprzedził dotychczasowego lidera Telekomunikację Polską
Awans Orlenu na pierwsze miejsce naszej listy najdroższych polskich marek jest najważniejszą zmianą w czwartej już edycji rankingu. To wynik zarówno systematycznego wzrostu wartości marki Orlen, jak i spadku wartości TP, która straciła w tym roku zajmowaną przez trzy lata pozycję lidera.
– To wynik ciężkiej pracy 25 tysięcy osób zatrudnionych w koncernie – podkreślał Piotr Kownacki, prezes PKN Orlen, odbierając na środowej gali dyplom dla najcenniejszej polskiej marki.
W 2004 r., gdy pierwszy raz opublikowaliśmy ranking, marka Orlen była wyceniona na niespełna 1,6 mld złotych, o ok. miliard mniej niż obecnie. Marka TP, wyceniana wówczas na 3,87 mld złotych, w tym roku warta jest już tylko 2,43 miliarda złotych. To między...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta