Słodkie zwycięstwo Wedla
W tegorocznej edycji rankingu siły marki zmienił się jego zwycięzca – został nim Wedel, wyprzedzając trzykrotnego lidera Onet.pl. Wedel został liderem, mimo że jego siła wzrosła tylko o jeden punkt w porównaniu z zeszłym rokiem.
Wszystko dlatego, że dotychczasowy laureat Onet osłabł o trzy punkty, tracąc je głównie w kategorii pozycja na rynku. Przyczyną może być pojawienie się nowych ciekawych portali, które przyciągają uwagę internautów. W rezultacie marka Onet.pl spadła w tym roku na drugie miejsce.
Skoki i spadki
W odniesieniu do liderów rankingu potwierdza się ubiegłoroczna obserwacja, że znajdują się blisko pułapu rozwojowego swoich marek na polskim rynku – uzyskanie wyższej oceny siły marki niż 80 punktów jest bardzo trudne, nawet w warunkach intensywnej i konsekwentnej kampanii reklamowej w mediach. Efekty tych działań pozwalają jedynie na utrzymanie wypracowanej pozycji.
Największy przyrost wskaźnika siły wśród marek z pierwszej 20 rankingu odnotowały marki: Sokołów (3 pkt) i CCC (6 pkt), a z pierwszej 50...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta