Silny złoty uderza w meble
Polskie firmy meblowe zmieniają strategię. Rośnie liczba spółek przestawiających się z produkcji tanich mebli na droższe wyroby lepszej jakości
Polska jest czwartym eksporterem mebli na świecie. Sprzedaje za granicą aż 80 proc. produkcji wartej rocznie ponad 25 mld zł. Dlatego mocny złoty szkodzi im jak mało komu.
– Nie możemy dłużej konkurować z Chinami czy Europą Wschodnią. Wychodzimy z segmentu mebli ekonomicznych, wolimy wytwarzać produkty o lepszej jakości, a więc droższe, o wyższych marżach – mówi Krzysztof Duliński z Grupy Nowy Styl, największego w kraju producenta krzeseł, którego sprzedaż w 2006 r. wyniosła ponad 650 mln zł.
Także Mikomax,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta