Klientowi łatwiej zapamiętać podobieństwa niż różnice
Dla oceny, czy przedsiębiorca złamał prawo, posługując się znakiem towarowym podobnym do cudzego, istotne są wszystkie ich elementy
Tak wynika z wyroku wydanego przez Sąd Najwyższy z 9 stycznia 2008 r. Dotyczy on sprawy o ochronę przed nieuczciwą konkurencją wszczętej przez szwajcarską firmę Chocoladenfabriken Lindt & Sprüngli AG przeciwko spółce z o.o. Terravita z Poznania.
Niezależnie od tej sprawy między stronami toczy się spór na podstawie prawa wspólnotowego o naruszenie przez Terravitę prawa do znaku towarowego szwajcarskiej firmy: złotego zajączka wielkanocnego Lindt, o czym pisaliśmy obszerniej w „Rz” z 1 grudnia 2007 r.
Znak towarowy szwajcarskiej firmy obejmuje trójwymiarową czekoladową figurkę siedzącego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta