Reklama musi rzetelnie opisywać cechy produktu
Przesadzony opis cech produktu w reklamie może wpłynąć na decyzje klientów o jego zakupie, zwłaszcza gdy nie da się sprawdzić sprzętu w sklepie
Jest to więc reklama wprowadzająca w błąd. Tak wynika ze sprawy Tesco Polska, którą rozpatrywał Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Dotyczyła ona ulotki reklamowej z 2006 r. kamery JVC. Klienci mogli przeczytać, że ma ona kolorowy wizjer, tymczasem był on czarno-biały. Ponadto w krakowskim sklepie sieci – jak ustalił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów – niemożliwe było zapoznanie się z instrukcją i sprawdzenie pracy kamery przed zakupem.
Istotna staranność firmy
Tesco przyznało się, że informacja była błędna. Firma podkreślała jednak, że błąd wynikał z informacji przesłanych przez producenta. – To była zwykła pomyłka – podkreślał radca prawny Marcin Koper, pełnomocnik Tesco. Zaznaczył, że doświadczonego konsumenta, zainteresowanego zakupem, trudno taką pomyłką wprowadzić w błąd. – Mimo że sklep wiedział o błędnej gazetce, nie podjął żadnych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta