W jakich okolicznościach klient może zrezygnować z mebli zrobionych wyłącznie na jego zamówienie
Julita Dąbska - ekspert radzi
Prowadzę sklep internetowy z ekskluzywnymi meblami (fotele, sofy, krzesła), które są produkowane na wyłączne zamówienie klienta. Jeśli klient w przysługującym mu ustawowo terminie dziesięciu dni postanowi zwrócić towar, to będę stratny z uwagi na poniesione koszty wysyłki, koszty związane z prowizją pobieraną przez firmę zajmującą się płatnościami, o koszcie, jaki muszę pokryć za towar u producenta, już nie wspominając. Czy mogę więc zwrócić klientowi pieniądze, potrącając prowizję – np. 10 lub 25 proc. wpłaconej kwoty, gdy odstąpi od umowy?W większości umów zawieranych na odległość konsument może w terminie ustalonym przepisami odstąpić od niej bez żadnych sankcji i bez konieczności podawania powodu.
Zawieranie umów na odległość pomiędzy przedsiębiorcami a konsumentami reguluje ustawa z 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (DzU z 2000 r. nr 22, poz. 271 ze zm., dalej: ustawa). Zgodnie z jej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta