Znów nieudany debiut
Wczoraj na warszawskim parkiecie po raz pierwszy notowane były prawa do akcji producenta chemii budowlanej Selena FM. Debiut nie był zbyt udany. Na zamknięciu sesji kurs spadł o 2,3 proc. wobec ceny emisyjnej, do poziomu 32,25 zł.
Obroty w pierwszym dniu notowań podliczono na 16,9 mln zł. Biorąc pod uwagę wczorajszą cenę oraz średni wskaźnik cena/zysk dla branży materiałów budowlanych, można szacować, że spółka jest wyceniana z 15 – 16-proc. dyskontem w stosunku do branży.
Z publicznej emisji 5 mln akcji spółka pozyskała 165 mln zł. Była to zatem największa tegoroczna oferta. Spółka sprzedała akcje po 33 zł, czyli po najwyższym kursie z widełek.
Środki z emisji zostaną przeznaczone na dalszą zagraniczną ekspansję. Celem spółki są przede wszystkim kraje w naszej części Europy oraz Ameryki Południowej i Bliskiego Wschodu. W 2007 roku przychody ze sprzedaży wyniosły 496,2 mln zł. W tym roku mają być o prawie 100 mln zł wyższe. Na czysto spółka planuje zarobić w tym roku 42,9 mln zł.