Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Samochodzik z wielką pompą

19 kwietnia 2008 | Plus Minus | Danuta Walewska
źródło: AP

Nigdy jeszcze żaden koncern motoryzacyjny na świecie nie zaangażował się tak jak Fiat w promocję produkowanego w Polsce modelu 500. Dla włoskiego koncernu ma on być symbolem odrodzenia po latach porażek i błędów.

Fiat 500 jest jednym z najbardziej pożądanych samochodów w Europie, nagrodzonym tytułem Auta Roku 2008 przez dziennikarzy motoryzacyjnych. I sukcesem włoskiego marketingu. Fiat odmawia podania informacji o kosztach akcji promocyjnej, ale w przekonaniu, że są to jak najlepiej wydane pieniądze, planuje podbój rynku amerykańskiego. Australia już się poddała.

Luca de Meo, który do niedawna szefował marce Fiata, nie ukrywa, że pomysł reanimacji „pięćsetki” należy do jego matki. – Kiedy powiedziałem latem 2003 roku, że dostałem tę pracę, matka spojrzała na mnie i zapytała – czemu nie wrócicie do „pięćsetki”? Przecież wszyscy mówią, żeby to zrobić? Fiat Auto pokazał auto koncepcyjne w Genewie w 2004 roku. Już wtedy uważano, że będzie to murowany sukces. Włochom udało się powtórzyć sukces niemieckiego BMW, które odświeżyło brytyjski model Mini – ikonę rynku motoryzacyjnego z lat 60. W roku 2001 BMW zdecydowało się dodać pojazdowi „muskułów”, napakowało gadżetami i sprzedaje po 170 tys. sztuk rocznie. Jeden z fanów Klubu Mini, regularnie startujący w rajdach aut tej marki, tłumaczy: – Nie wiem, dlaczego jestem zafascynowany tym autem. To tak, jakbym miał tłumaczyć, dlaczego jestem zapalonym kibicem piłki nożnej. Mini miał jeszcze to, co ma teraz „pięćsetka” – narodowych fanów. A zarząd BMW był dość rozsądny, aby po wykupieniu od MG Rover tej marki nie przenosić produkcji...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 7994

Spis treści

Ekonomia

Aby obniżać w Polsce podatki, potrzeba determinacji
Aerofłot i Air France wracają do gry o Alitalię
Akcje wzrosną, ale mało
Alior chce mieć milion klientów
Chrysler dementuje
Chów bardziej opłacalny
Co dalej z reformami rządu?
Cytat dnia
Dell podwoi zatrudnienie w Łodzi
Dlaczego okres wyników kwartalnych jest bardzo istotny dla trendu giełdowego?
Do maja czeka nas bezruch na parkiecie
Dobra końcówka tygodnia
Dolar stanieje, ropa pójdzie w górę
E-podpis będzie akceptowany w całej Unii
Fabryki Volkswagena i Audi w Chinach
Gaz przypłynie z Danii
Google zaskakuje
IDM SA o spółkach
Internet nie pokona sklepów
KGHM – więcej niż miedź
Kalendarium gospodarcze
Kolejki po nowe auta coraz krótsze. Klienci czekają na obniżki
Kupuj ComArch
Leo Beenhakker wystąpi w reklamie BZ WBK
Liczba dnia - 1bln dol. fuzji i przejęć
MFW optymistycznie o Polsce
MSU buduje fabrykę
Marcinkiewicz chciałby zostać w EBOIR
Mięsa jest w bród
Mniej mięsa do Rosji
Na polskiej giełdzie są cukiereczki
Nie wszyscy miliarderzy wśród najbogatszych
Nieuczciwe gazetki
Odbudować zaufanie do rynku
PTR bliżej giełdy
PTR – prospekt zatwierdzony
Podróbki leków z doręczeniem
Polska gospodarka dostała świątecznej zadyszki
Prezes z charyzmą
Przyspiesza prywatyzacja współwłaściciela „Rz”
Reaktywacja maltuzjanizmu
Rekomendacje JP Morgan
Sobieski na parkiecie
SocGen: podział na szczycie
Umowa Silesii znów przełożona
UniCredit CAIB poleca
Visteon wart 15,6 mln zł
W kopalniach wciąż nie jest bezpiecznie
Zgoda na S&N
Zmalał deficyt w Unii
Zmiany w Stoczni Gdynia
Znów nieudany debiut
Zwolnień w Citi ciąg dalszy
Zła passa tygodników trwa
eBay sprzedaje Skype’a
Zamów abonament