Problemy gigantów handlu
Amerykańskie firmy handlowe zaczynają podawać słabe wyniki za wrzesień, co zdaniem analityków oznacza słabą sprzedaż detaliczną w USA, której szacunki zostaną podane 15 października.
Grupa JC Penny zanotowała spadek sprzedaży o 12,4 proc. w porównaniu z podobnym miesiącem rok temu. Z kolei wyniki kolejnej dużej sieci, Saks, były gorsze o 8,3 proc. – w obydwu przypadkach wyniki były gorsze od pesymistycznych prognoz analityków.
Na tym tle dobrze wygląda Wal-Mart, największa firma handlowa świata. We wrześniu jego przychody wzrosły o 5,8 proc. do 36,2 mld dol., a w ciągu pół roku do początku października o 9 proc., do 263,4 mld dol. W przypadku półrocznych wyników, nie licząc sprzedaży stacji benzynowych pod marką Wal-Mart, przychody spółki wzrosły o 2,4 proc., ale tylko we wrześniu już jedynie o 1,4 proc.