Niełatwo zwrócić źle wybrany prezent
Gdy towar nie ma wad, nie można go swobodnie zwrócić do sklepu tylko dlatego, że przestał nam się podobać. Na oddanie potrzebujemy zgody sprzedawcy.
Tak wynika z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (DzU z 2002 r. nr 141, poz. 1176 ze zm.), która przewiduje, że reklamować można tylko towar z powodu jego niezgodności z umową. W dodatku nie oznacza to wcale, że można od razu żądać zwrotu pieniędzy. Najpierw trzeba poprosić o naprawę lub wymianę na nowy produkt. W zakupowej gorączce często zapominamy o tych ograniczeniach.
Potrzebna rozwaga
Dariusz Dracewicz, powiatowy rzecznik konsumentów w Ełku, przypomina, że nie obowiązuje już od dawna przepis pozwalający na zwrot zakupionego towaru, który nie miał wad, bez podania przyczyny.
– Wiele osób ciągle myśli, że nietrafione lub niechciane prezenty szybko i bez problemu zwróci. Są w błędzie – podkreśla Dariusz Dracewicz. Obecnie, gdy dokonujemy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta