Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Niełatwo zwrócić źle wybrany prezent

27 grudnia 2008 | Prawo | Michał Kosiarski

Gdy towar nie ma wad, nie można go swobodnie zwrócić do sklepu tylko dlatego, że przestał nam się podobać. Na oddanie potrzebujemy zgody sprzedawcy.

Tak wynika z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (DzU z 2002 r. nr 141, poz. 1176 ze zm.), która przewiduje, że reklamować można tylko towar z powodu jego niezgodności z umową. W dodatku nie oznacza to wcale, że można od razu żądać zwrotu pieniędzy. Najpierw trzeba poprosić o naprawę lub wymianę na nowy produkt. W zakupowej gorączce często zapominamy o tych ograniczeniach.

Potrzebna rozwaga

Dariusz Dracewicz, powiatowy rzecznik konsumentów w Ełku, przypomina, że nie obowiązuje już od dawna przepis pozwalający na zwrot zakupionego towaru, który nie miał wad, bez podania przyczyny.

– Wiele osób ciągle myśli, że nietrafione lub niechciane prezenty szybko i bez problemu zwróci. Są w błędzie – podkreśla Dariusz Dracewicz. Obecnie, gdy dokonujemy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8202

Spis treści
Zamów abonament