Warszawskie śmiechu warte
Budowniczy dróg i linii kolejowych zdziałali w mijającym roku niewiele. Ale przynajmniej zadbali o to, żeby było wesoło. Oto subiektywna lista powodów do żartów z ich „osiągnięć” w ciągu ostatnich 12 miesięcy
Bareizm 2008” – gdybyśmy przyznawali taką nagrodę, z całą pewnością trafiłaby ona w ręce kolejarzy.
Urząd Marszałkowski kupił dla Kolei Mazowieckich za 250 mln zł piętrowe pociągi Bombardiera. I byłoby jak na Zachodzie, gdyby nie fakt, że w 2007 roku podmiejską część tunelu średnicowego za 50 mln zł wyremontowała spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. Kilka dni przed wjazdem superpociągów okazało się, że... tunel jest za niski.
Tuż po tym wstrząsającym odkryciu Koleje Mazowieckie i PLK pobiły rekord świata w liczbie konferencji, przerzucając się winą za wpadkę. Zapewne tylko przez roztargnienie dyrektorzy nie ustalili, jak przebudować sieć trakcyjną w tunelu, żeby odzyskać brakujące centymetry (technicznie to dość proste).
I tak „piętrusy” jeżdżą przez centrum, omijając przystanki: Ochotę, Śródmieście, Powiśle i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta