W czasie wyprzedaży emocje biorą górę
- Wyprzedaże odwołują się też do mechanizmu poczucia okazji, którą należy rozumieć jako coś wyjątkowego. Jeśli korzystam z czegoś wyjątkowego, to sam też jestem wyjątkowy, sprytny albo mam szczęście - mówi w rozmowie z "Rz" Leszek Mellibruda.
Rz: W sklepach zaczynają się wyprzedaże. Dlaczego z nich korzystamy? Tylko z chęci zaoszczędzenia pieniędzy?
Leszek Mellibruda, psycholog biznesu: W pierwszej kolejności działa zasada oszczędności, a więc poczucie klienta, że kupuje taniej, ewentualnie więcej. Ale wyprzedaże odwołują się też do mechanizmu poczucia okazji, którą należy rozumieć jako coś wyjątkowego. Jeśli korzystam z czegoś wyjątkowego, to sam też jestem wyjątkowy, sprytny albo mam...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta