Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

W czasie wyprzedaży emocje biorą górę

27 grudnia 2008 | Druga strona | Marcin Rafałowicz
Leszek Mellibruda,  psycholog biznesu
autor zdjęcia: Piotr Gęsicki
źródło: Fotorzepa
Leszek Mellibruda, psycholog biznesu

- Wyprzedaże odwołują się też do mechanizmu poczucia okazji, którą należy rozumieć jako coś wyjątkowego. Jeśli korzystam z czegoś wyjątkowego, to sam też jestem wyjątkowy, sprytny albo mam szczęście - mówi w rozmowie z "Rz" Leszek Mellibruda.

Rz: W sklepach zaczynają się wyprzedaże. Dlaczego z nich korzystamy? Tylko z chęci zaoszczędzenia pieniędzy?

Leszek Mellibruda, psycholog biznesu: W pierwszej kolejności działa zasada oszczędności, a więc poczucie klienta, że kupuje taniej, ewentualnie więcej. Ale wyprzedaże odwołują się też do mechanizmu poczucia okazji, którą należy rozumieć jako coś wyjątkowego. Jeśli korzystam z czegoś wyjątkowego, to sam też jestem wyjątkowy, sprytny albo mam...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8202

Spis treści
Zamów abonament