Czy można odsprzedać usługę
Blisko połowa systemów franchisingowych działających w Polsce jest dyskryminowana przez polskie prawo – stwierdza Andrzej Krawczyk, partner zarządzający z Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych sp. z o.o.
Do poszukiwania odpowiedzi na tytułowe pytanie skłania lektura przepisów rozporządzenia Rady Ministrów z 19 listopada 2007 r. w sprawie wyłączenia niektórych rodzajów porozumień wertykalnych spod zakazu porozumień ograniczających konkurencję (DzU nr 230, poz. 1691). Weszło ono w życie 1 stycznia 2008 r.
Tak było
Wydawać by się mogło, że nowe przepisy powinny być wolne od niejasności i kontrowersji towarzyszących poprzedniemu rozporządzeniu, z 13 sierpnia 2002 r. A sprowadzały się one do rozstrzygnięcia następującej kwestii: skoro akt ten mówi wyłącznie o franchisingu dystrybucyjnym, to czy tym samym obejmuje również franchising usługowy. W definicji dystrybucji franchisingowej była bowiem mowa o odsprzedaży towarów przez franczyzobiorcę, co przekreślało możliwość objęcia tą definicją franchisingu usługowego, bowiem franczyzobiorca usługowy z istoty rzeczy nie odsprzedaje nabytej przez siebie usługi. Tymczasem rozporządzenie Komisji Europejskiej nr 2790/1999 do porozumień...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta