Różowe okulary tracą swoją moc
Producenci, którzy przyjechali w tym roku na największe na świecie targi słodyczy ISM do Kolonii, zastanawiają się, jak długo jeszcze konsumentów będzie stać na osładzanie sobie życia. – Tsunami może dopiero nadejść – wieszczą pesymiści
W blasku fleszy po wybiegu kroczą modelki ubrane w kostiumy z ciastek i czekoladek. Tłoczący się goście z zachwytem oklaskują czekoladowe stroje przypominające smoka i skorpiona. Wśród nich są aktorka Claudia Cardinale, były piłkarz Lothar Matthäus oraz gitarzysta Scorpions Rudolf Schenker. Impreza firmy Lambertz urządzana w cieniu kolońskiej katedry w trakcie największych targów słodyczy na świecie IMS zawsze budzi emocje.
Waściciel niemieckiego producenta ciastek i pierników Hermann Bühlbecker lubi pokazywać się wśród gwiazd, bo wie, że na drugi dzień napiszą o tym gazety. Robi tak od dziewięciu lat. Jego gośćmi byli wcześniej Linda Evans, aktorka znana z serialu „Dynastia”, były tenisista Boris Becker, modelka Jerry Hall oraz piosenkarz Thomas Anders z Modern Talking.
Tak jak co roku i tym razem gwiazdy i kluczowi klienci zaproszeni przez Lambertza wchodzą po czerwonym dywanie, pozując paparazzi. Alkohole leją się strumieniami. Nikt nie narzeka na skutki kryzysu, wszyscy dobrze się bawią.
Sen z powiek producentom słodyczy spędzają rekordowe ceny ziarna kakaowego. Tak drastycznie wysokie nie były od prawie ćwierć wieku
Na pierwszy rzut oka podobny nastrój panuje także w zajmujących kilka hektarów halach targowych ISM. Uśmiechnięci odwiedzający przechadzają się pomiędzy stoiskami. Tak jak zwykle różowe jest logo...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta