Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak załatwić sprawę przez Internet

29 kwietnia 2009 | Gazeta prawa i podatków

W przypadku, gdy wójt nie otrzyma potwierdzenia odbioru pisma elektronicznego w terminie siedmiu dni od jego wysłania, ma obowiązek doręczyć je w inne formie niż dokument elektroniczny

Michał Zieliński

Obowiązująca od 20 lipca 2005 r. ustawa o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (ustawa) miała stworzyć podstawę prawną dla funkcjonowania elektronicznej administracji (e-administracji) oraz przyczynić się do integracji systemów teleinformatycznych używanych (lub tych, które dopiero mają być wprowadzone) przez poszczególne organy administracji publicznej.

Dostęp do administracji

Plan Informatyzacji Państwa definiuje natomiast projekty informatyczne dotyczące e-administracji. Wśród najważniejszych wymienić należy: elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej (e-PUAP), Polską ID Kartę (pl.ID), Obsługę Elektronicznych Deklaracji Podatkowych Przedsiębiorców (e-Deklaracje), którego kontynuacją jest projekt e-Podatki.

Wszystkie te rozwiązania mają ułatwić elektroniczny dostęp do administracji publicznej.

W założeniu Planu Informatyzacji Państwa e-PUAP ma być platformą internetową umożliwiającą, na razie w skromnym zakresie, obsługę...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8305

Spis treści
Zamów abonament