Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Remont i modernizację rozliczamy inaczej

04 maja 2009 | Gazeta prawa i podatków | Przemysław Wojtasik

Nakłady na ulepszenie powiększają wartość początkową środka trwałego i rozliczamy je poprzez odpisy amortyzacyjne. Z kolei wydatki na remont są od razu kosztami uzyskania przychodów. Tak wynika z przepisów. W praktyce jednak firmy mają bardzo duże problemy z właściwą kwalifikacją inwestycji.

Granica między remontem a ulepszeniem jest bardzo płynna. Dlatego przy rozliczaniu nakładów na środek trwały konieczna jest każdorazowa ocena okoliczności inwestycji. Zarówno przedsiębiorca, jak i urząd powinni przeanalizować, jakie skutki spowodowały wykonane prace. Niestety, fiskus często ogranicza się do oceny inwestycji na podstawie dokumentów księgowych nieprecyzujących charakteru i istoty robót. Jeśli po inwestycji nastąpił wzrost jego wartości użytkowej obiektu, mamy do czynienia z ulepszeniem. Gdy wydatki przekroczą 3500 zł w ciągu roku, powiększają wartość początkową środka trwałego i rozliczamy je w formie odpisów amortyzacyjnych.

Brak okładki

Wydanie: 8308

Spis treści
Zamów abonament