Walka o szybkie pociągi dla InterCity
Kolej obiecuje dostawy 14 pociągów dużych prędkości jeszcze przed Euro 2012. Najwięksi producenci interesują się przetargiem na 20 takich składów dla spółki InterCity. Co będzie jeździć po naszych torach: Pendolino, Velaro, Albatros czy Zefiro?
Superpociągi jeżdżące powyżej 200 km/godz. mają kursować w 2012 roku na trasie Gdynia – Warszawa – Katowice. Szacowany koszt ich zakupu to ponad
1,5 mld zł. Z rywalizacji o intratny kontrakt w trybie tzw. dialogu konkurencyjnego zostały już wykluczone przez InterCity dwie hiszpańskie firmy CAF i Talgo. W grze pozostało jeszcze czterech producentów.
W fabryce kolejowej w miasteczku Savigliano pod Turynem powstaje 14 pociągów Nuovo Pendolino, które na przełomie 2009 i 2010 roku mają pędzić nawet 250 km/godz. w barwach przewoźnika Cisalpino między Szwajcarią a Niemcami. Dzięki konstrukcji tzw. wychylnego pudła pokonują zakręty do 30 proc....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta