Jak zmodernizować gminną czytelnię
Już od 1 czerwca gminne biblioteki publiczne mogą składać do Ministerstwa Kultury wnioski o dotacje z programu „Infrastruktura biblioteczna”.
Jest on skierowany przede wszystkim do gmin wiejskich, miejsko-wiejskich oraz miejskich do 20 tys. mieszkańców. Celem programu jest podniesienie standardów bibliotek publicznych, w tym standardów estetycznych. Ma to nastąpić głównie poprzez modernizację lub stworzenie niezbędnej infrastruktury zapewniającej użytkownikom dogodne warunki korzystania z oferowanych przez biblioteki usług.
Aby otrzymać dotację, trzeba posiadać wkład własny w wysokości 20 proc. wydatków na planowaną inwestycję. Jest to określone przez ministerstwo minimum, ale wliczyć do niego można również środki pozyskane z innych źródeł. Ponadto projekt musi zostać zrealizowany w tym samym roku, w którym dotacja była udzielona.
Jeżeli chodzi o kwotę maksymalnego dofinansowania, jaką wnioskodawca może uzyskać, to jest ona uzależniona od liczby placówek biblioteki, jakie będą objęte planowaną inwestycją. W przypadku jednej placówki jest to 30 tys. zł.


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)