Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nie ciąć reklamy w czasie kryzysu

08 maja 2009 | Ekonomia | Jakub Bierzyński

- W sytuacji takiej jak obecnie, gdy pierwszym odruchem jest cięcie wydatków na marketing, mądrze wydane pieniądze na reklamę mogą przynieść fantastyczne efekty – pisze Jakub Bierzyński, prezes Omnicom Media Group

W ostatnim wydaniu magazyn „Ad Week” przytacza wyniki badań firmy DiMassimo Goldenstein przeprowadzonych wśród dyrektorów finansowych największych amerykańskich przedsiębiorstw. Wyniki tego badania wydają się bardzo ciekawe. Po pierwsze, wszyscy przewidują cięcia w budżetach marketingowych. To nie dziwi. Pieniądze przeznaczane na reklamę są najłatwiej uruchamialną rezerwą w czasach kryzysu.

Potęga marki wsparta gotówką

Inwestycje w marketing to z reguły inwestycje długofalowe. Rozpoznawalność i charakter marek buduje się latami i latami czerpie się z tego profity. Trudno sobie wyobrazić świat bez reklam i silnych marek. To przecież marki są dla potencjalnych nabywców najbardziej rozpoznawalną cechą produktów. Czasy, gdy oferty różnych firm znacząco się od siebie różniły cechami funkcjonalnymi oferowanych towarów czy unikalnymi rozwiązaniami technologicznymi, odeszły dawno temu w przeszłość. Wyścig technologiczny przyspieszył w nowoczesnej globalnej gospodarce tak bardzo, że przewaga konkurencyjna zbudowana na technologii w dłuższej perspektywie, ba nawet w krótszej, jest nie do utrzymania. Producenci błyskawicznie kopiują od siebie nawzajem udane rozwiązania i wyścig nowych technologii trwa praktycznie z sezonu sprzedaży na kolejny sezon.

Trudno wyobrazić sobie świat bez reklam i silnych marek. To marki są dla nabywców...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8312

Spis treści

Ekonomia

Amerykanie naprawiają banki
Amerykańskie firmy wydają coraz mniej na reklamę
Budżet będzie zmieniany
Cytat dnia - Jacek Kapica wiceminister finansó
Drogowa dyrekcja tym razem bez dotacji
Duże wahania kursu złotego
EBC ścina stopy i zamierza skupować obligacje
Firmy oszczędzają na informatyce
GM wciąż traci, ale chce Fiata
Gazprom bliski wejścia na węgierski rynek
Inwestorzy uwierzyli w księgowe triki
Kalendarium gospodarcze
Kredyt Bank dostanie zastrzyk kapitału
Kryzys coraz bardziej odczuwalny w kopalniach
Kryzysowe wsparcie do wzięcia
Liczba dnia - 17 mld dolarów wyniosą cięcia w USA
Makler z pomysłami
Może zabraknąć pieniędzy na wsparcie firm
Murdoch robi przewrót w Internecie
Nie ciąć reklamy w czasie kryzysu
Nie renegocjujemy cen węgla
Niepewność przy szczytach
Odjeżdża pociąg do prywatyzacji
Ograniczona suwerenność energetyczna Polski
Polska pożyczyła 750 mln euro
Popyt i niepewność
Pozorny ruch na rynku aut
Połowa przedsiębiorstw tnie planowane inwestycje
Premier dostrzegł budżetową rzeczywistość
Przejęcia nie dla Commerzbanku
Przez giełdę do Pragi
Pusty fotel prezesa ubezpieczeniowej izby
Składka na Euro 2012
Spadek zysków dwóch spółek Asseco
Spotkanie na Mazurach zmieni sytuację na rynku biopaliw?
Sprzedaż gazet spada. Wydawcy szukają nowych źródeł przychodów
Stal jedzie na budowy
Stracony sezon dla Elbląga
Strata francuskiego banku
W Moskwie tylko wstęp do negocjacji gazowych
W skrócie
Wizja przejęcia rozgrzała inwestorów
Woda potrzebuje promocji
Wolne piątki w Jastrzębiu
Zmyślny minister
Zysk KGHM za 2008 r. zasili budżet
Zamów abonament