Nie ciąć reklamy w czasie kryzysu
- W sytuacji takiej jak obecnie, gdy pierwszym odruchem jest cięcie wydatków na marketing, mądrze wydane pieniądze na reklamę mogą przynieść fantastyczne efekty – pisze Jakub Bierzyński, prezes Omnicom Media Group
W ostatnim wydaniu magazyn „Ad Week” przytacza wyniki badań firmy DiMassimo Goldenstein przeprowadzonych wśród dyrektorów finansowych największych amerykańskich przedsiębiorstw. Wyniki tego badania wydają się bardzo ciekawe. Po pierwsze, wszyscy przewidują cięcia w budżetach marketingowych. To nie dziwi. Pieniądze przeznaczane na reklamę są najłatwiej uruchamialną rezerwą w czasach kryzysu.
Potęga marki wsparta gotówką
Inwestycje w marketing to z reguły inwestycje długofalowe. Rozpoznawalność i charakter marek buduje się latami i latami czerpie się z tego profity. Trudno sobie wyobrazić świat bez reklam i silnych marek. To przecież marki są dla potencjalnych nabywców najbardziej rozpoznawalną cechą produktów. Czasy, gdy oferty różnych firm znacząco się od siebie różniły cechami funkcjonalnymi oferowanych towarów czy unikalnymi rozwiązaniami technologicznymi, odeszły dawno temu w przeszłość. Wyścig technologiczny przyspieszył w nowoczesnej globalnej gospodarce tak bardzo, że przewaga konkurencyjna zbudowana na technologii w dłuższej perspektywie, ba nawet w krótszej, jest nie do utrzymania. Producenci błyskawicznie kopiują od siebie nawzajem udane rozwiązania i wyścig nowych technologii trwa praktycznie z sezonu sprzedaży na kolejny sezon.
Trudno wyobrazić sobie świat bez reklam i silnych marek. To marki są dla nabywców
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)