Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Produkty konkurentów w ofercie

05 listopada 2009 | Ekonomia | p.r. afp ap reuters
źródło: Rzeczpospolita

Brytyjska sieć handlowa miała zastój wyników w I półroczu, ostrożnie więc ocenia perspektywy najważniejszego okresu przed świętami.

Postanowiła jednak sprzedawać towary firm konkurencyjnych, aby poprawić obroty. Inicjatywie przyklasnęli inwestorzy – akcje sieci drożały w Londynie nawet o 8,5 proc.

Zysk netto sieci (650 sklepów w W. Brytanii, 300 na świecie) poprawił się do 30 września tylko o 0,5 proc., do 224,3 mln funtów (250 mln euro), a obroty o 2,8 proc., do 4,34 mld. Na Wyspach zmalały o 0,9 proc. Prezes Stuart Rose jest jednak zadowolony z wyników osiągniętych w trudnych warunkach. III kw. zaczął się dobrze, ale na rynku panuje duża konkurencja, więc M&S ocenia ostrożnie okres przed świętami i następny rok.

Sieć podjęła rewolucyjną decyzję sprzedaży w brytyjskich sklepach ok. 400 najbardziej znanych wyrobów innych marek, np. napojów Coca-Coli, płatków śniadaniowych Kellogga, keczupu Heinza czy proszku Persil. M&S nie zmniejszy przy tym oferty własnych towarów.

Brak okładki

Wydanie: 8466

Spis treści
Zamów abonament