Edukacja ekonomiczna – wymóg nowoczesności
Czas zacząć poznawać podstawowe mechanizmy ekonomiczne, pogłębiać wiedzę o gospodarce, doskonalić prywatny ekonomiczny punkt widzenia - uważa prof. Krzysztof Opolski
Żyjemy w świecie szybkich przemian, gwałtownych zawirowań w życiu codziennym, pełnym niezupełnie rozpoznanych perspektyw i zagrożeń. Nieodłącznymi elementami naszej rzeczywistości są ryzyko i umiejętność ograniczenia jego skutków, a także poszukiwanie nowych szans i możliwości
Sukces działania polega z jednej strony na uzyskiwaniu rzetelnych informacji oraz ich właściwym przetwarzaniu i wykorzystywaniu, a z drugiej strony na tzw. wychodzeniu poza dostarczone informacje i poszukiwaniu nowych źródeł wiedzy i doświadczenia. Turbulencja otoczenia zewnętrznego i duża niepewność efektów zmian ze szczególną siłą dotknęły ostatnio sfery ekonomii i gospodarki. Tradycyjnie uznane za najlepsze mechanizmy gospodarcze uległy pewnej erozji, zwiększył się element ryzyka i zagrożeń.
Uczmy się bez granic ekonomii, aby budować odpowiedzialne i nowoczesne społeczeństwo i państwo
Bastiony stabilności finansowej – banki, zdestabilizowały wiele najwyżej rozwiniętych gospodarek, uniwersalny mechanizm rynkowy zawiódł w pewnych obszarach. Klasyczny paradygmat rozwoju ekonomicznego, oparty m.in. na kontroli inflacji, wzroście konsumpcji gospodarstw domowych, finansowaniu rozwoju długiem czy aktywnym poszukiwaniu wysokich stóp zwrotu, doprowadził m.in. do poważnej nierównowagi, a stąd zaburzeń makroekonomicznych i strukturalnych w wielu krajach.
Wydarzenia te...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta