Polaków wiara w reklamę
Skąd się bierze nasz analfabetyzm ekonomiczny? Nie tylko z braku edukacji, ale i z dezinformacji, często jest elementem reklam instytucji finansowych
Instytucje finansowe wydają na reklamę około miliarda złotych rocznie, uznając skądinąd słusznie, że dzięki niej sprzedadzą kredyt, lokatę czy ubezpieczenie. Reklama pomaga im w realizacji krótkoterminowych celów sprzedażowych. Także sprzedawców wynagradza się na podstawie rezultatu osiągniętego tu i teraz.
Tymczasem Komisja Nadzoru Finansowego apeluje, by banki rzetelnie informowały klientów nie tylko o tym, jak optymistycznie przedstawiają się warianty spłaty kredytu, ale także by nie ukrywały przez klientami wariantów pesymistycznych. Co będzie, jeśli straci pan pracę albo jeśli pańskie zarobki zmniejszą się o połowę? Czy starczy wówczas na spłatę zadłużenia?
Czasem komuś zaświta myśl, że dziś złowiony klient za pięć lub dziesięć lat może nie dać rady spłacić zbyt dużego kredytu, albo że straci wszystko z powodu nietrafionych inwestycji. Ostatecznie jednak decyzja należy do samego klienta, choć można także...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta