Kongres wartością dodaną
Rynek konferencyjny wciąż nie wydobył się jeszcze z kryzysu. Ciekawe imprezy najłatwiej jest jednak przyciągnąć tym obiektom, które mają do zaoferowania coś więcej niż standardowe usługi
Ostatni rok dla branży organizacji spotkań nie należał do szczególnie udanych. – Zdecydowanie można powiedzieć, że był to okres zredukowanych budżetów. W 2010 r. dostrzegamy lekką poprawę, natomiast nie będzie to rok, w którym do łask powróci organizacja dużych imprez
– Firmy wciąż ograniczają koszty związane z podróżami biznesowymi i spotkaniami. Mają mniejsze wydatki reprezentacyjne, motywacyjne i szkoleniowe, a to wszystko odbija się na segmencie spotkań – mówi Agnieszka Róg-Skrzyniarz, dyrektor ds. komunikacji koncernu hotelowego Starwood, właściciela takich sieci, jak Westin, Sheraton i Le Meridien.
Siła nowości
Według danych Instytutu Turystyki przyjazdy w celach służbowych to najczęstsza przyczyna wizyt zagranicznych gości w Polsce. W 2009 r. spośród 54 mln przyjazdów cudzoziemców aż 27 proc. miało cel biznesowy. Co ciekawe, osoby przebywające w naszym kraju zaledwie jeden dzień w 2009 r. wydały u nas 4,9 mld zł w porównaniu z 4,1 mld zostawionymi przez turystów na dłuższych pobytach.
– Zagranicznych klientów najbardziej przyciąga...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta