Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Medialne wojny o rynek

19 marca 2010 | Ekonomia | Magdalena Lemańska
Wydatki na reklamę podążają za odbiorcami mediów. Gdy rozpraszają się oni po coraz liczniejszych mniejszych mediach, wielkie grupy mają problemy z zachowaniem udziałów w rynku.
źródło: Rzeczpospolita
Wydatki na reklamę podążają za odbiorcami mediów. Gdy rozpraszają się oni po coraz liczniejszych mniejszych mediach, wielkie grupy mają problemy z zachowaniem udziałów w rynku.

W USA w 2009 r. trzykrotnie wzrosła liczba firm mediowych, które wnioskowały o ochronę przed wierzycielami. Gigantów osłabia kryzys i mniejsi konkurenci. W Polsce też postępuje rozdrobnienie rynku

Globalny rynek mediowy zaczyna się kruszyć. Nie tylko z powodu kryzysu. Konkurencja ze strony małych portali internetowych, stacji tematycznych czy witryn informacyjnych uderza przede wszystkim w potentatów na poszczególnych segmentach rynku. Odbierają one swym większym konkurentom nie tylko udziały w widowni, ale też przychody reklamowe.

Problemy dużych firm widać na rynku amerykańskim. W ubiegłym roku o upadłość i ochronę przed wierzycielami w oparciu o tzw. chapter 11 (rozdział kodeksu upadłościowego w USA, który umożliwia firmie zrestrukturyzowanie się przed spłaceniem wierzytelności) wnioskowało za oceanem 30 firm – aż trzy razy więcej niż rok wcześniej.

30 firm z sektora mediów i rozrywki ogłosiło upadłość w 2009 r. w Stanach Zjednoczonych

Wpływy i rentowność koncernów mediowych spadały z powodu kurczących się wpływów z reklam, ale też zmian preferencji widzów – uważają analitycy PricewaterhouseCoopers w raporcie o fuzjach i akwizycjach w sektorze mediów.

Mali kontratakują

Na rynku tak wielkim i bogatym jak amerykański możliwości jest coraz więcej. W ubiegłym roku według firmy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8577

Spis treści

Po godzinach

Ach, ci wspaniali didżeje!
Balon z marzeniami
Baśń o kobiecie 
Bell – gitara Thin Lizzy
Bohaterowie z marzeń
Była sobie dziewczyna ****
Cebulkę na kamienicę wymienię
Co umyka oku
Czas wolny
Czekamy na wiosnę
Człowiek na krawędzi
Dla ludzi z bardzo poetyckimi duszami
Dziecięce abc flmowe
Dziecięce abc teatralne
Dzień innej wiosny
Egzotyczna inauguracja
Ekoklocki – całkiem poważna zabawa ekologiczna
Eksperyment dla odważnych
Filmowe abc – ocenia Anna Kilian
Flamenco wciąż porywające
Granice artystycznej wolności
Jan i słowa Wojciecha
Jazz pod flagą czerwoną
Jedna zamiast czterdziestu
Jimi Hendrix na jazzowo
Klubowe ABC
Mieszanka francuska
Na endorfinowym dopingu
Najlepsze niezależne 2009
Nie przeocz
Od Edith Piaf do Poli Negri
Palmy, baranki, pisanki
Pieśni niewinności i doświadczenia
Pięć godzin bujania
Plaże Agnés ****
Po pierwsze obraz
Poskromić smoka, czyli powitanie wiosny z wikingami
Poznajemy Czarny Ląd
Premiery
Rapujący hipnotyzer
Rzepka na Wyspach Bergamutach
Siódemka w zagadkowych kreacjach
Specjaliści od fuzji styli
Subtelne jazzowe melodie
Teatralne abc – ocenia Agnieszka Rataj
Tragiczny taniec
Twój na zawsze ***
Ukraińsko-polska ShockolaDa
W telegraficznym skrócie
Wspomnienia przy Mokotowskiej
Wytwór kultury czy psychiki?
Z gazety prosto na scenę
Z kwartalnikiem w kinie
Z rechotem w tle
Zagrają
Zanim zaprojektują pierwszy dom
Zbójnik w parku rozrywki
Ziemniak wciąż irytuje
Zwyczajni niezwyczajni
Święta bez gotowania
Święto baśniowej kinematografii
Żegnaj zimo na rok
Zamów abonament