Medialne wojny o rynek
W USA w 2009 r. trzykrotnie wzrosła liczba firm mediowych, które wnioskowały o ochronę przed wierzycielami. Gigantów osłabia kryzys i mniejsi konkurenci. W Polsce też postępuje rozdrobnienie rynku
Globalny rynek mediowy zaczyna się kruszyć. Nie tylko z powodu kryzysu. Konkurencja ze strony małych portali internetowych, stacji tematycznych czy witryn informacyjnych uderza przede wszystkim w potentatów na poszczególnych segmentach rynku. Odbierają one swym większym konkurentom nie tylko udziały w widowni, ale też przychody reklamowe.
Problemy dużych firm widać na rynku amerykańskim. W ubiegłym roku o upadłość i ochronę przed wierzycielami w oparciu o tzw. chapter 11 (rozdział kodeksu upadłościowego w USA, który umożliwia firmie zrestrukturyzowanie się przed spłaceniem wierzytelności) wnioskowało za oceanem 30 firm – aż trzy razy więcej niż rok wcześniej.
30 firm z sektora mediów i rozrywki ogłosiło upadłość w 2009 r. w Stanach Zjednoczonych
Wpływy i rentowność koncernów mediowych spadały z powodu kurczących się wpływów z reklam, ale też zmian preferencji widzów – uważają analitycy PricewaterhouseCoopers w raporcie o fuzjach i akwizycjach w sektorze mediów.
Mali kontratakują
Na rynku tak wielkim i bogatym jak amerykański możliwości jest coraz więcej. W ubiegłym roku według firmy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta