Zmiany VAT: wielki kłopot operatorów komórkowych
Konsumenci będą mogli zrywać umowy o świadczenie usług
– W razie zmiany cen usług telekomunikacyjnych, czyli np. telefonicznych, przedsiębiorca musi na piśmie poinformować o niej abonenta. Może też takie informacje wysłać drogą elektroniczną na wskazany przez abonenta adres e-mail. Niewątpliwie planowana podwyżka stawki VAT na usługi telekomunikacyjne wpłynie na zmianę ich cen – wyjaśnia Krzysztof Dyba, prawnik z kancelarii Domański Zakrzewski Palinka.
Informacja o nowych cenach usług telekomunikacyjnych musi być, w myśl art. 61 ust. 4 i 5 prawa telekomunikacyjnego, przesłana każdemu abonentowi z wyprzedzeniem co najmniej jednego miesiąca. – Jednocześnie abonent powinien być poinformowany o prawie do wypowiedzenia umowy, jeżeli nie zaakceptuje podwyżki – dodaje prawnik.
Szansa dla klientów
To szansa dla tych, którzy chcieliby rozstać się ze swoim operatorem. Na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta