Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Rozsądek i moda

26 listopada 2010 | Na zdrowie | a.u.
Klientami sklepów ze zdrową żywnością są m.in. młodzi rodzice, alergicy i wegetarianie
autor zdjęcia: Rafał Guz
źródło: Fotorzepa
Klientami sklepów ze zdrową żywnością są m.in. młodzi rodzice, alergicy i wegetarianie

Produkty ekologiczne wciąż są w Polsce mało popularne. Klienci chętniej kupują zdrowe jedzenie niż ekologiczne kosmetyki i środki czystości

Rynek produktów ekologicznych w Polsce wchodzi dopiero w fazę rozwoju. Sklepy zajmujące się sprzedażą tego typu artykułów na razie nie liczą zysków.

– Ponosimy ciągłe straty, ale wierzymy, że propagowanie zdrowego stylu życia zacznie kiedyś przynosić zyski. Co prawda mamy już grupę klientów, dla których filozofią zdrowego i dobrego stylu życia jest jedzenie ekologicznych produktów – mówi Sławomir Chłoń, prezes Organic Farma Zdrowia.

Sklep internetowy ekosfera.pl istnieje od prawie sześciu lat, od dwóch działa w ramach sieci sklepów ekologicznych Organic Farma Zdrowia. Proponuje klientom m.in. żywność ekologiczną oraz produkowaną w sposób naturalny bez środków konserwujących, ulepszaczy i sztucznych barwników. Można zaopatrzyć się także w świeże warzywa i owoce. Producenci dostarczają je do sklepu raz w tygodniu i w czwartek na stronie internetowej można zobaczyć pełny asortyment i złożyć zamówienie.

Wyższe ceny

Klienci nie kupują żywności ekologicznej tak chętnie, bo jest wyraźnie droższa niż jedzenie z supermarketu. – Tego typu produkty są droższe o 20, 30, a nawet 50 proc. Koszty ich produkcji są wyższe nie sprzedają się tak dobrze jak żywność konwencjonalna. Plony i zbiory w rolnictwie ekologicznym są mniejsze – mówi Paweł Lutoborski z Organic Farma Zdrowia. Kalafior z uprawy ekologicznej...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8787

Spis treści

Ekonomia

1,3 mld zł na walkę o Bogdankę
ACP Pharma zmieni się w Mediq
Azerowie zainteresowani kupnem udziałów w Lotosie
Bezpieczniejsze lokaty
Będzie łatwiej o dotacje na technologie
Cinema City wybiera się na zakupy w regionie
Coraz mniejszy projekt „Polska The Times”
Cytat dnia
Dziś Ameryka ruszy na wielkie zakupy
Eksperci nie wierzą w plan oszczędnościowy Irlandii
Etyka przynosi przedsiębiorstwom wymierne korzyści
Inwestycje zagraniczne w 2011 r. sięgną 12,7 mld euro
Kalendarium gospodarcze
Konkurencja dla krynickiego forum
Kryzysowe bezrobocie młodych
Liczba dnia - 8,8 proc. wzrośnie eksport w 2011 r.
Miejska wyprzedaż nieruchomości
Milion samochodów w 10 miesięcy
Mistrz koncentracji
Mocny spadek Amiki Wronki
Nie będzie większej redukcji emisji CO2
Noworoczny szampan w Meksyku za 11 tys. zł
Od nowego roku dłuższa sesja giełdowa
Play chce dodatkowych częstotliwości
Pomoc w rehabilitacji zamiast odszkodowań
Pracownicy właścicielami Puław?
Przyszli emeryci stracą na rządowych pomysłach
Rada nadal ufa prezesowi
Reklama internetowa rozpędza się coraz bardziej
Rosja w przedsionku Światowej Organizacji Handlu
Sesja bez Amerykanów
Słabnie eksport aut
Tesco przyspiesza, chce wyprzedzić Biedronkę
Trzeci kwartał był dobry dla gospodarki
Ulgi dużo kosztują, ale zostaną
W skrócie
Waldemar Pawlak ma w rękach energetykę
Wielkie chwile gospodarki Niemiec
Wzrost w cieniu święta
Zabraknie na renty?
Znowu tańsze budowanie
Żeby kupować, trzeba mieć za co
Zamów abonament