Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Powietrzny luksus na życzenie

26 listopada 2010 | Eko+ | Agnieszka Stefańska
źródło: cessna blue jet
Luksusowe wyposażenie   powietrznych taksówek  jest standardem.  To nie dziwi, zważywszy,  że cena godziny lotu zaczyna się od 550 euro
źródło: bombardier challenger blue jet
Luksusowe wyposażenie powietrznych taksówek jest standardem. To nie dziwi, zważywszy, że cena godziny lotu zaczyna się od 550 euro
źródło: cessna blue jet
źródło: bombardier global blue jet

Na zwykłą taksówkę czeka się 15 minut. Na lotniczą do dwóch godzin. Może ona jednak zabrać klienta w dowolne miejsce świata, po drodze oferując kawior i szampana. Oczywiście za odpowiednią cenę

Taksówki powietrzne, inaczej zwane samolotami dyspozycyjnymi, zaczęły pojawiać się na polskim niebie w 2004 r.

– Od 2005 roku rynek dynamicznie się rozwijał. Z roku na rok z naszych usług korzystało coraz więcej osób, aż do kryzysu w 2008 roku – mówi Krzysztof Maruszewski, właściciel dwóch firm świadczących tego typu usługi, GoldJet i Air Taxi. –Teraz rynek zaczyna wracać do czasów przed kryzysowych – dodaje.

Najczęściej klienci planują podróż z pięcio-, siedmiodniowym wyprzedzeniem. Niektórzy rezerwują lot miesiąc wcześniej, co daje niższą cenę. – Trudno znaleźć samolot w wakacje i święta. Już teraz mamy zapytania o Boże Narodzenie – mówi Marcin Odziaba z Blu Jet.

W razie pilnej potrzeby, kiedy wcześniejsza rezerwacja nie wchodziła w grę, na lot trzeba poczekać do dwóch godzin. Maksymalnie tyle może potrwać sprowadzenie samolotu i załogi na lotnisko położone najbliżej zamawiającego.

Przy tego typu szybkich decyzjach klient musi podać numer karty kredytowej, na której zostają zablokowane pieniądze potrzebne do opłacenia podróży. Standardowym sposobem zapłaty jest przelew przed rejsem. Stali klienci korzystają natomiast z przedpłat. – Przelewają określoną kwotę, która jest rozliczana po każdym rejsie – mówi Marcin Odziaba.

Godzina lotu kosztuje od 550 euro samolotem trzyosobowym do 2,5 tys. euro...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8787

Spis treści

Ekonomia

1,3 mld zł na walkę o Bogdankę
ACP Pharma zmieni się w Mediq
Azerowie zainteresowani kupnem udziałów w Lotosie
Bezpieczniejsze lokaty
Będzie łatwiej o dotacje na technologie
Cinema City wybiera się na zakupy w regionie
Coraz mniejszy projekt „Polska The Times”
Cytat dnia
Dziś Ameryka ruszy na wielkie zakupy
Eksperci nie wierzą w plan oszczędnościowy Irlandii
Etyka przynosi przedsiębiorstwom wymierne korzyści
Inwestycje zagraniczne w 2011 r. sięgną 12,7 mld euro
Kalendarium gospodarcze
Konkurencja dla krynickiego forum
Kryzysowe bezrobocie młodych
Liczba dnia - 8,8 proc. wzrośnie eksport w 2011 r.
Miejska wyprzedaż nieruchomości
Milion samochodów w 10 miesięcy
Mistrz koncentracji
Mocny spadek Amiki Wronki
Nie będzie większej redukcji emisji CO2
Noworoczny szampan w Meksyku za 11 tys. zł
Od nowego roku dłuższa sesja giełdowa
Play chce dodatkowych częstotliwości
Pomoc w rehabilitacji zamiast odszkodowań
Pracownicy właścicielami Puław?
Przyszli emeryci stracą na rządowych pomysłach
Rada nadal ufa prezesowi
Reklama internetowa rozpędza się coraz bardziej
Rosja w przedsionku Światowej Organizacji Handlu
Sesja bez Amerykanów
Słabnie eksport aut
Tesco przyspiesza, chce wyprzedzić Biedronkę
Trzeci kwartał był dobry dla gospodarki
Ulgi dużo kosztują, ale zostaną
W skrócie
Waldemar Pawlak ma w rękach energetykę
Wielkie chwile gospodarki Niemiec
Wzrost w cieniu święta
Zabraknie na renty?
Znowu tańsze budowanie
Żeby kupować, trzeba mieć za co
Zamów abonament