Wygrana w Internecie powinna być bez podatku
Zwycięzcy konkursów w środkach masowego przekazu nie płacą daniny
Czy do środków masowego przekazu zalicza się także Internet? Odpowiedź wydaje się oczywista, bo przecież może z niego korzystać każdy zainteresowany, a jego zasięg jest właściwie nieograniczony.
Wydawało się, że zrozumiał to także fiskus. Przykładowo w interpretacji Izby Skarbowej w Warszawie (nr IPPB1/415-551/09-4/ES) stwierdzono, że Internet służy do publikacji określonych treści i kierowania ich do nieograniczonej i anonimowej liczby odbiorców. Jest więc środkiem masowego przekazu, o którym mówi art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o PIT, a organizator nie musi potrącać podatku od wygranych do 760 zł (taki jest limit zwolnienia z PIT dla jednej nagrody).
Okazuje się jednak, że niektóre urzędy ciągle...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta