Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Strategia spodobała się inwestorom

11 grudnia 2010 | Ekonomia | Piotr Mazurkiewicz
Amica
źródło: Rzeczpospolita
Amica

Po ogłoszeniu planów największego polskiego producenta AGD na lata 2011 – 2012 kurs wzrósł o 9,5 proc., do 45,45 zł.

Obroty wyniosły ok. 15 mln zł. Strategia Amiki w latach 2011 – 2012 zakłada średnioroczny wzrost sprzedaży o 10 proc.

W 2012 r. rentowność operacyjna ma wynosić 5,5 – 6,5 proc., EBITDA 8,5 – 9 proc. – Nadal chcemy minimalizować dług odsetkowy, nie możemy wrócić do poziomów sprzed sprzedaży zakładów Samsungowi. Możliwa jest także sprzedaż aktywów, które nie są dla nas kluczowe – mówi Wojciech Kocikowski, członek zarządu ds. finansowych w Amice Wronki.

W tym roku Amica ma wypłacić dywidendę – 3 zł na akcję, co daje 23,3 mln zł. Spółka po sprzedaży dwóch fabryk Samsungowi zlecała mu produkcję pod swoją marką lodówek i pralek. Umowa obowiązuje do marca i nie będzie przedłużona. Amica już współpracuje z producentami z Chin i Turcji. – Dzięki temu nasze marże będą wyższe nawet o kilkanaście procent – mówi prezes Jacek Rutkowski.

Brak okładki

Wydanie: 8800

Spis treści
Zamów abonament