VS-300
Przez wiele lat konstruktorzy śmigłowców uważali, że jedynie maszyną wyposażoną w kilka wirników można się wznieść w powietrze i jednocześnie nią sterować
Maszyna z pojedynczym wirnikiem uchodziła za niesterowną. Nikt więc nie wierzył, że zgłoszony 19 marca 1935 roku przez Igora Sikorskiego patent nr 1 994 488 na śmigłowiec jednowirnikowy doczeka się realizacji. Konstruktorowi udało się jednak cztery lata później zbudować śmigłowiec VS-300. Za napęd miał 75-konny, czterocylindrowy, chłodzony powietrzem silnik tłokowy Lycoming, z którego ruch przenoszony był pasami klinowymi i przekładniami zębatymi na 8,5-metrowy, trójłopatowy wirnik. Ten miał się obracać z prędkością 255 obrotów na minutę.
Centralną część kadłuba stanowiła ażurowa kratownica z rur...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
