Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak rozliczyć w księgach rachunkowych

15 grudnia 2010 | Prawo i praktyka | Michał Habowski

Niedobory mogą być kompensowane z nadwyżkami. Trzeba przy tym wziąć pod uwagę, że w świetle przepisów podatkowych nie zawsze taka kompensata jest bezpieczna

Zasady przeprowadzania inwentaryzacji, czyli między innymi sposób, terminy, częstotliwość i przedmiot, określa art. 26 ustawy o rachunkowości

Prawidłowo przeprowadzona powinna zakończyć się odpowiednim udokumentowaniem i zostać powiązana z zapisami księgowymi. Ustawodawca nie podał sposobu dokumentowania wyników inwentaryzacji, jednak w praktyce sporządzane są protokoły inwentaryzacyjne zawierające m.in.

- arkusze inwentaryzacyjne,

- oświadczenia osób materialnie odpowiedzialnych,

- sprawozdanie komisji inwentaryzacyjnej,

- wyjaśnienie i sposób rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych.

Ustawa nakłada również na firmy obowiązek wyjaśnienia i rozliczenia w księgach rachunkowych ujawnionych w toku inwentaryzacji...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8803

Spis treści
Zamów abonament