Jak rozliczyć w księgach rachunkowych
Niedobory mogą być kompensowane z nadwyżkami. Trzeba przy tym wziąć pod uwagę, że w świetle przepisów podatkowych nie zawsze taka kompensata jest bezpieczna
Zasady przeprowadzania inwentaryzacji, czyli między innymi sposób, terminy, częstotliwość i przedmiot, określa art. 26 ustawy o rachunkowości
Prawidłowo przeprowadzona powinna zakończyć się odpowiednim udokumentowaniem i zostać powiązana z zapisami księgowymi. Ustawodawca nie podał sposobu dokumentowania wyników inwentaryzacji, jednak w praktyce sporządzane są protokoły inwentaryzacyjne zawierające m.in.
- arkusze inwentaryzacyjne,
- oświadczenia osób materialnie odpowiedzialnych,
- sprawozdanie komisji inwentaryzacyjnej,
- wyjaśnienie i sposób rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych.
Ustawa nakłada również na firmy obowiązek wyjaśnienia i rozliczenia w księgach rachunkowych ujawnionych w toku inwentaryzacji...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta