Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sprzedawca musi przyjąć towar i oddać pieniądze tylko w szczególnych sytuacjach

15 grudnia 2010 | Prawo i praktyka | Michał Kołtuniak

Nie każde żądanie klienta o odstąpienie od umowy jest zasadne. Nawet gdy towar jest rzeczywiście niezgodny z umową, wolno go najpierw spróbować naprawić lub wymienić

- Prowadzimy sklep z artykułami elektronicznymi, gospodarstwa domowego i radiowo-telewizyjnymi. Czasami w akcjach promocyjnych obniżamy ceny na niektóre pełnowartościowe produkty. Czy po ich zakupie klient ma prawo do zwrotu zakupionego towaru? – pyta czytelnik.

Generalnie nie. Jeżeli towar działa, nie ma wad, czyli jest zgodny z umową, sprzedawca nie ma obowiązku przyjmowania zwrotów. Nie ma znaczenia, czy dotyczy to sprzedaży dokonywanej w ramach specjalnych promocji, czy nie. Z jednej strony przepisy tego nie zabraniają. Z drugiej – udzielenie prawa konsumentowi do zwrotu towaru w ciągu określonego czasu zależy od dobrej woli przedsiębiorcy i jego polityki w tym zakresie.

Oczywiście warunkiem do takiej dowolności...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8803

Spis treści
Zamów abonament