Sprzedawca musi przyjąć towar i oddać pieniądze tylko w szczególnych sytuacjach
Nie każde żądanie klienta o odstąpienie od umowy jest zasadne. Nawet gdy towar jest rzeczywiście niezgodny z umową, wolno go najpierw spróbować naprawić lub wymienić
- Prowadzimy sklep z artykułami elektronicznymi, gospodarstwa domowego i radiowo-telewizyjnymi. Czasami w akcjach promocyjnych obniżamy ceny na niektóre pełnowartościowe produkty. Czy po ich zakupie klient ma prawo do zwrotu zakupionego towaru? – pyta czytelnik.
Generalnie nie. Jeżeli towar działa, nie ma wad, czyli jest zgodny z umową, sprzedawca nie ma obowiązku przyjmowania zwrotów. Nie ma znaczenia, czy dotyczy to sprzedaży dokonywanej w ramach specjalnych promocji, czy nie. Z jednej strony przepisy tego nie zabraniają. Z drugiej – udzielenie prawa konsumentowi do zwrotu towaru w ciągu określonego czasu zależy od dobrej woli przedsiębiorcy i jego polityki w tym zakresie.
Oczywiście warunkiem do takiej dowolności...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta