Kina biją rekordy dzięki filmom 3D i polskim hitom
W 2011 roku Polacy mogą wydać na bilety 800 mln zł, o 100 mln zł więcej niż w tym roku. Widownia wzrośnie o kilkanaście procent, przekroczy 39 mln osób, najwięcej w historii. Kina zapowiadają skuteczny marketing
– Szacujemy, że w 2010 r. wartość rynku kinowego wyniesie około 700 mln zł – mówi Maciej Bobrowski, szef działu analiz Domu Maklerskiego BDM. W jego ocenie przyszły rok może przynieść nawet kilkunastoprocentowy wzrost, do około 800 mln zł. To znaczy, że będziemy bić rekord z 2009 r., gdy na bilety na seanse kinowe (bez festiwali, transmisji sportowych i innych) wydaliśmy około 680 mln zł.
W 2010 r. wzrost wydatków na bilety do kin to przede wszystkim rezultat upowszechnienia seansów 3D, o 25 proc. droższych niż tradycyjne pokazy filmów. W tym roku do kin chodziliśmy jednak rzadziej niż w poprzednim. W...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta