Polska musi wzmocnić swoją markę
Na świecie nie ma spójnego obrazu Polski, jest za to wiele stereotypów. Polska potrzebuje programu budowania marki kraju
W tygodniku „The Economist" ukazał się niedawno artykuł wstępny „Polska – miejsce w czołówce tabeli".
„Sprzyjająca fortuna i Polska rzadko idą ze sobą w parze. Ale największy spośród młodszych członków Unii Europejskiej ma teraz powód do świętowania" – tymi słowami zaczynał się tekst. W dalszej części mówił o tym, że Polska staje się „przyjemnie normalna".
„The Guardian", inny wpływowy brytyjski dziennik, przez tydzień publikował artykuły o Polsce. Ich zasadnicze przesłanie także było pozytywne – nawet schlebiające. Wyrażenia takie jak „zadziwiająco normalna", „stabilna politycznie", „utrzymująca dobre relacje z sąsiadującymi państwami" oraz „aktywny i ożywiony wkład w Unię Europejską" pojawiały się często.
Czy zatem...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta