Jak zrobić z kibica turystę
Polskie miasta liczą na efekt barceloński – skokowy wzrost ruchu turystycznego po mistrzostwach
Warszawa, Wrocław, Poznań i Gdańsk, ale także Kraków, gdzie zamieszkają trzy reprezentacje grające w piłkarskich Mistrzostwach Europy, szacują wzrost ruchu turystycznego po Euro na 10 – 15 proc. rocznie.
– Podczas mistrzostw chcemy dać kibicom wrażenie, że są w bezpiecznym miejscu, pełnym atrakcji i że warto tu wrócić – mówi Rajmund Papiernik, dyrektor Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej (DOT).
Po igrzyskach w 1992 roku Barcelona w ciągu pięciu lat podwoiła przychody z turystyki; szacowano, że bez wielkiej imprezy udałoby się to osiągnąć po 30 latach. Polskim miastom na „efekt barceloński" przyjdzie jednak trochę poczekać.
– Konsultowaliśmy się z naszymi partnerami z Berlina i Brandenburgii. Tam ruch turystyczny wzrósł rok po mundialu 2006 – mówi prezes Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej Tomasz Wiktor.
Według Roberta Stępowskiego, eksperta marketingu miejsc, nie będzie to...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta