Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zdecyduje klient

10 grudnia 1996 | Ekonomia | AG

Po 28 grudnia inaczej

Zdecyduje klient

Jeszcze w tym miesiącu (28 grudnia br. ) wchodzi w życie nowelizacja kodeksu cywilnego z 23 sierpnia 1996 r. , która istotnie zmienia uprawnienia z tytułu gwarancji i rękojmi za wady towaru. Co ważne, jest to zmiana na korzyść klienta.

Od października 1992 r. , zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego, gwarant sam decyduje, czy udziela gwarancji na kupiony towar i sam określa jej zakres, np. termin trwania, rodzaje i liczbę wykonanych napraw, warunki, w jakich może być dokonana wymiana czy zwrot wpłaconej kwoty, adresy zakładów serwisowych itp. Karta gwarancyjna może przewidywać także dodatkowe świadczenia, np. wydanie na czas naprawy innego, zastępczego sprzętu. Wynika z tego, że odpowiedzialność gwaranta za wady fizyczne oparta jest na postanowieniach karty gwarancyjnej, którą sprzedawca przekazuje kupującemu wraz z nabywanym porzez niego towarem.

Jeżeli treść karty gwarancyjnej jest lakoniczna, chronią konsumenta przepisy kodeksu cywilnego.

Gdy kupujący wybierze gwarancję

Po 28 grudnia 1996 r. nie będzie już w kodeksie cywilnym tytułu gwarancja. Zastąpi ją tzw. gwarancja jakości. Art. 579 nowego kodeksu mówi, że kupujący może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy, niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji. Daje to konsumentowi prawo wyboru...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum
Brak okładki

Wydanie: 936

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament