Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wybór należy do konsumentów

10 grudnia 1996 | Ekonomia | AS

Kupcy kontra supermarkety

Wybór należy do konsumentów

Rozmowa z Małgorzatą Niepokulczycką, prezesem Rady Krajowej Federacji Konsumentów

Polski handel przeszedł w ostatnich latach ogromne przeobrażenia. Jak Federacja Konsumentów ocenia obecną jego organizację, zaopatrzenie, poziom obsługi klientów?

Nie ma wątpliwości, że nasz handel zmienił się w ostatnich latach w sposób zasadniczy. Efekty prywatyzacji, która w tej gałęzi gospodarki przeprowadzona została bardzo szybko, są widoczne. Dobre zaopatrzenie, duża liczba sklepów -- to są fakty. Nie oznacza to jednak, że handel funkcjonuje już bez zarzutu. Konsumenci mają uzasadnione zastrzeżenia, np. do poziomu obsługi. Za mało jest po drugiej stronie lady profesjonalizmu, wielu sprzedawców dowodzi swoim zachowaniem, że chyba nie rozumie, kto (sprzedawca-konsument) jest dla kogo. Razi brak znajomości uprawnień konsumentów, a to przecież są jednocześnie obowiązki sprzedawców. W rezultacie łamane są często prawa konsumentów. W tym miesiącu (od 28 bm. ) wchodzi w życie nowelizacja kodeksu cywilnego, a tym samym...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum
Brak okładki

Wydanie: 936

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament