Kto przestraszy się grzywny
Zakazana reklama alkoholu
Kto przestraszy się grzywny
Złamanie zakazu reklamy alkoholu od 29 grudnia br. będzie traktowane jak przestępstwo. Sprawami tymi zajmą się sądy.
Do 12 lipca 1995 r. grzywna za złamanie zakazu reklamy alkoholu wynosiła 500 zł i była 20--50-krotnie niższa niż wartość wpływów za reklamę. Ryzyko zapłacenia kary było prawie automatycznie wliczane w koszty działalności poszczególnych czasopism. Przyłapani na jawnej reklamie alkoholu redaktorzy naczelni z reguły jednego dnia płacili grzywny, a drugiego na łamach ich pisma ukazywała się kolejna zakazana reklama. Sytuacja nieznacznie zmieniła się w lipcu ub. r. , kiedy to ustawa z 12 lipca 1995 r. dotycząca m. in. grzywien i nawiązek (Dz. U. nr 95, poz. 475) podniosła wysokość grzywny minimalnej do tysiąca zł, maksymalnej do 5 tys zł. Coraz częściej angażowano do spraw obrońców i starano się przeciągać je ponad rok, aby uległy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta