Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kto przestraszy się grzywny

10 grudnia 1996 | Prawo | AŁ

Zakazana reklama alkoholu

Kto przestraszy się grzywny

Złamanie zakazu reklamy alkoholu od 29 grudnia br. będzie traktowane jak przestępstwo. Sprawami tymi zajmą się sądy.

Do 12 lipca 1995 r. grzywna za złamanie zakazu reklamy alkoholu wynosiła 500 zł i była 20--50-krotnie niższa niż wartość wpływów za reklamę. Ryzyko zapłacenia kary było prawie automatycznie wliczane w koszty działalności poszczególnych czasopism. Przyłapani na jawnej reklamie alkoholu redaktorzy naczelni z reguły jednego dnia płacili grzywny, a drugiego na łamach ich pisma ukazywała się kolejna zakazana reklama. Sytuacja nieznacznie zmieniła się w lipcu ub. r. , kiedy to ustawa z 12 lipca 1995 r. dotycząca m. in. grzywien i nawiązek (Dz. U. nr 95, poz. 475) podniosła wysokość grzywny minimalnej do tysiąca zł, maksymalnej do 5 tys zł. Coraz częściej angażowano do spraw obrońców i starano się przeciągać je ponad rok, aby uległy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum
Brak okładki

Wydanie: 936

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament