Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Na początek Lista Robinsona

10 grudnia 1996 | Ekonomia | AK

Dla przeciwników sprzedaży wysyłkowej

Na początek Lista Robinsona

Przesyłki reklamowe, zawiadomienia o nagrodach, które można rzekomo odebrać po spełnieniu określonych warunków, oferty zakupu towarów przesyłane pocztą -- to już stała praktyka tzw. firm wysyłkowych. Przeciętnie w roku każdy z nas otrzymuje ok. trzech tego typu przesyłek, bez względu na to, czy życzymy sobie tej korespondencji, czy też nie. Od grudnia br. Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego przyjmuje sprzeciwy konsumentów, którzy nie chcą otrzymywać pocztą ofert i reklam.

Sprzedaż wysyłkowa w Polsce dopiero się rozwija. Świadczą o tym badania przeprowadzone w ubiegłym roku przez europejską organizację zrzeszającą administracje pocztowe (PDMS) , która policzyła przesyłki reklamowe, jakie znajdują w swoich skrzynkach na listy mieszkańcy poszczególnych krajów. Prym pod tym względem wiedzie Szwajcaria, gdzie na jednego konsumenta przypada średnio 107 przesyłek bezpośrednio na niego...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum
Brak okładki

Wydanie: 936

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament