Na początek Lista Robinsona
Dla przeciwników sprzedaży wysyłkowej
Na początek Lista Robinsona
Przesyłki reklamowe, zawiadomienia o nagrodach, które można rzekomo odebrać po spełnieniu określonych warunków, oferty zakupu towarów przesyłane pocztą -- to już stała praktyka tzw. firm wysyłkowych. Przeciętnie w roku każdy z nas otrzymuje ok. trzech tego typu przesyłek, bez względu na to, czy życzymy sobie tej korespondencji, czy też nie. Od grudnia br. Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego przyjmuje sprzeciwy konsumentów, którzy nie chcą otrzymywać pocztą ofert i reklam.
Sprzedaż wysyłkowa w Polsce dopiero się rozwija. Świadczą o tym badania przeprowadzone w ubiegłym roku przez europejską organizację zrzeszającą administracje pocztowe (PDMS) , która policzyła przesyłki reklamowe, jakie znajdują w swoich skrzynkach na listy mieszkańcy poszczególnych krajów. Prym pod tym względem wiedzie Szwajcaria, gdzie na jednego konsumenta przypada średnio 107 przesyłek bezpośrednio na niego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta