Służbowe rozmowy najlepiej z billingiem
Przedsiębiorca odliczy w całości kwoty, które płaci za telefon, ale tylko wtedy, gdy zostanie on zarejestrowany na firmę i nie będzie wykorzystywany do prowadzenia prywatnych rozmów
Organy podatkowe zgadzają się na to, aby przedsiębiorca zaliczył do kosztów podatkowych wydatki na telefon.
Przykładem jest interpretacja Izby Skarbowej w Poznaniu z 4 listopada 2011 r. (ILPB1/415-968/11-3/AG). Z pytaniem o możliwość rozliczenia ponoszonych wydatków zwrócił się podatnik, który prowadzi działalność gospodarczą w mieszkaniu, w wyodrębnionym w tym celu pokoju. Pozostałe pomieszczenia mieszkania służą do realizacji życia prywatnego podatnika i jego rodziny.
Działalność podatnika polega na świadczeniu usług informatycznych. W mieszkaniu utrzymuje telefon stacjonarny, wyłącznie na potrzeby firmy, gdyż wielu klientów preferuje wykonywanie połączeń na telefon stacjonarny.
Izba stwierdziła, że wydatki związane z uiszczaniem opłat za telefon stacjonarny w części wykorzystanej na cele związane z prowadzoną pozarolniczą działalnością w zakresie usług informatycznych – stosownie do postanowień art. 22 ust. 1 ustawy o PIT – stanowią koszt uzyskania przychodu. To dlatego, że podatnik wykazał związek przyczynowo-skutkowy pomiędzy wydatkami a uzyskiwaniem przychodów z prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej.
Jak czytamy w interpretacji: „zainteresowany podał, iż utrzymuje telefon stacjonarny wyłącznie na potrzeby firmy, gdyż wielu klientów preferuje wykonywanie połączeń na telefon stacjonarny (…). Z telefonu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta