Wyposażenia domowego biura wcale nie trzeba kupować
W firmie prowadzonej w domu można wykorzystać meble i sprzęt, które wcześniej służyły do celów prywatnych
Regał, biurko czy szafka, a nawet komputer lub telefon, które stanowią naszą własność, są środkami trwałymi, jeśli są kompletne i zdatne do użytku, a ich przewidywany okres używania w działalności gospodarczej wynosi więcej niż rok. Takie środki trwałe powinniśmy ująć w ewidencji środków trwałych.
Wydatki, jakie ponieśliśmy na ich zakup, możemy oczywiście rozliczyć. Nieważne, że wymienione środki trwałe wcześniej służyły do celów prywatnych. Wydatki, jakie ponieśliśmy w związku z ich zakupem, mogą być kosztem podatkowym poprzez odpisy amortyzacyjne.
Decyduje wartość początkowa Jeśli wartość początkowa środków trwałych nie przekracza 3500 zł, możliwa jest jednorazowa amortyzacja, czyli zaliczenie poniesionego wydatku w ciężar kosztów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta