Philip Morris stara się zdobyć przewagę w Chinach
Marlboro jest największym koncernem tytoniowym na świecie, ale na rynku w Chinach, gdzie pali blisko jedna czwarta populacji, ma jedynie 0,3-proc. udział
Philip Morris International Inc, który produkuje i reklamuje Marlboro poza granicami USA, próbuje zwiększyć swoją obecność w tym wielkim azjatyckim kraju, wychodząc poza same papierosy. Jedną z ciekawszych inicjatyw jest stworzenie szczepionki przeciw grypie opartej na jednym z rodzajów uprawianego tytoniu. Inny projekt, bliższy podstawowej działalności firmy, to stworzenie mniej szkodliwych papierosów, które mają być sprzedawane na całym świecie, ale w szczególności w Chinach, gdzie wypalanych jest około 40 procent światowych papierosów, ale gdzie państwowy China National Tobacco Corp. sprawuje faktyczny monopol.
Dywersyfikacja produktów
We wrześniu Philip Morris podał, że nabył prawa licencyjne od Medicago Inc, niewielkiej firmy biofarmaceutycznej z Kanady, na produkcję szczepionek z przeznaczeniem na rynek chiński. Ten pozornie zaskakujący ruch jest powodowany przez kilka różnych czynników. Philip Morris już jest właścicielem...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta