Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dyskryminacja na rynku medialnym

29 sierpnia 2013 | Ekonomia | d.e.
źródło: Rzeczpospolita

Różne stawki VAT 
na papierowe i elektroniczne wydania gazet nie zwiększają konkurencyjności europejskich grup wydawniczych ani 
nie przyspieszają przemian tradycyjnych mediów.

Dyskryminacja nie musi wiązać się z łamaniem prawa. Na rynku wydawniczym i medialnym obowiązujące prawo unijne oraz ustawa krajowa prowadzi do dyskryminacji producentów kontentu elektronicznego. Produkty, które są tożsame, obłożone są różnymi stawkami podatku VAT.

Taka dyskryminacja prowadzi do zaburzenia reguł obowiązujących na wspólnym unijnym rynku, do wewnątrz unijnego chaosu oraz hamuje rozwój branży wydawniczej i medialnej.

Na ten temat dyskutować będą w Krynicy uczestnicy panelu „VAT w UE a dyskryminacja twórców kontentu elektronicznego". W panelu wezmą udział Ryszard Czarnecki i Paweł Zalewski, posłowie do Parlamentu Europejskiego, Zbigniew Czachor, profesor, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, oraz Grzegorz Hajdarowicz, prezes Gremi Media. Moderatorem dyskusji będzie Bogusław Chrabota, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej".

Oficjalna strona Forum, www.forum-ekonomiczne.pl

Wydanie: 9625

Wydanie: 9625

Spis treści
Zamów abonament