Łatwiejszy kontakt petenta z urzędem
Postępowanie | Jeśli obywatel zainicjuje korespondencję elektronicznie, organ administracji będzie musiał wysyłać do niego pisma przez Internet.
Teresa Siudem
Sejm 10 stycznia uchwalił nowelizację ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, a prezydent 29 stycznia ją podpisał. Oznacza to, że część zmian, m.in. w kodeksie postępowania administracyjnego (k.p.a.), wejdzie w życie za około trzy miesiące.
Doręczanie pism
Nowelizacja zrównała drogę elektroniczną z papierową w korespondencji z urzędem. Chodzi tu o korespondencję podpisaną profilem zaufanym (wysłaną z konta użytkownika na platformie ePUAP) albo podpisem kwalifikowanym. Nie dotyczy więc zwykłych e-maili. By obywatel mógł się kontaktować elektronicznie z urzędem, musi założyć profil zaufany na platformie ePUAP lub uzyskać podpis kwalifikowany.
Znowelizowany art. 39[1] k.p.a. wprowadza nowy rodzaj zgody strony (lub innego uczestnika...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta