Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE
POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA

Łatwiejszy kontakt petenta z urzędem

11 lutego 2014 | Administracja

Postępowanie | Jeśli obywatel zainicjuje korespondencję elektronicznie, 
organ administracji będzie musiał wysyłać do niego pisma przez Internet.

Teresa Siudem

Sejm 10 stycznia uchwalił nowelizację ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, a prezydent 29 stycznia ją podpisał. Oznacza to, że część zmian, m.in. w kodeksie postępowania administracyjnego (k.p.a.), wejdzie w życie za około trzy miesiące.

Doręczanie pism

Nowelizacja zrównała drogę elektroniczną z papierową w korespondencji z urzędem. Chodzi tu o korespondencję podpisaną profilem zaufanym (wysłaną z konta użytkownika na platformie ePUAP) albo podpisem kwalifikowanym. Nie dotyczy więc zwykłych e-maili. By obywatel mógł się kontaktować elektronicznie z urzędem, musi założyć profil zaufany na platformie ePUAP lub uzyskać podpis kwalifikowany.

Znowelizowany art. 39[1] k.p.a. wprowadza nowy rodzaj zgody strony (lub innego uczestnika...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA
Wydanie: 9761

Wydanie: 9761

Spis treści
Zamów abonament