Polacy rzadko płacą telefonem
Aniela Hejnowska | W porównaniu ze Stanami Zjednoczonymi czy Europą Zachodnią wciąż mało osób kupuje u nas za pomocą urządzeń mobilnych – mówi szefowa Groupon Polska.
Rz: Zakupy grupowe tracą zwolenników. Groupon też?
Aniela Hejnowska: Trudno nagle oświadczyć, że nie jest się serwisem zakupów gru- powych, jednak dzisiejszy Groupon rzeczywiście ma już z tym formatem niewiele wspólnego. Nasz oryginalny pomysł był prosty i skuteczny – pozyskiwaliśmy partnera w postaci lokalnego przedsię-biorcy i umawialiśmy się, że jeśli w krótkim czasie zbierzemy określoną liczbę chętnych osób, to on sprzeda im usługę lub produkt z dużym rabatem. Ostatnią taką ofertę wyświetliliśmy blisko dwa lata temu. Dzisiaj oferty współpracujących z nami przedsiębiorców są dostępne dłużej, dla wszystkich i niezależnie od liczby nabywców.
Liczba internautów wchodzących na takie serwisy już spada. Z czego to wynika?
Groupon od ponad roku ma stabilną grupę ponad 2 mln użytkowników na stronie i kilkakrotnie więcej subskrybentów newsletterów. To potężna część rynku konsumenckiego. Jednym z kluczowych działów w Grouponie – zarówno globalnie, jak i lokalnie – jest zespół analityków, których zadaniem jest śledzenie trendów oraz wahań cen. To pozwala...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta