Konto w kieszeni
Rozmowa | Szymon Mitoraj, dyrektor Departamentu Bankowości Internetowej i Mobilnej ING Banku Śląskiego.
Bankowość mobilna zmienia nawyki klientów. W Polsce coraz więcej osób wykorzystuje smartfony do komunikacji z instytucjami finansowymi. Banki muszą tworzyć i dostosowywać aplikacje do nowych urządzeń elektronicznych – telefonów, tabletów. W jaki sposób odbywa się to w ING Banku Śląskim?
Szymon Mitoraj: Nawyki klientów banków bardzo szybko się zmieniają. Polacy chętnie wykorzystują nowe technologie i stają się coraz bardziej mobilni. Niedawno jechałem pociągiem z Warszawy do Katowic i co zauważyłem? Większość pasażerów mojego przedziału pokazała konduktorowi bilet elektroniczny w telefonie. To jest przykład zmian, które obserwujemy także w branży finansowej. Dzisiaj to nie bank określa nawyki klientów, ale odwrotnie. My staramy się dostosować do ich potrzeb.
Bardzo uważnie słuchamy, co mówią klienci, którzy określają swoje oczekiwania. Opierając się na nich, cały czas udoskonalamy nasze aplikacje, dodajemy kolejne funkcje. Jeszcze niedawno klientom wystarczała możliwość sprawdzenia za pomocą bankowości mobilnej stanu środków i wykonania przelewu wewnętrznego. Z czasem zaczęli oczekiwać funkcji przelewu zewnętrznego, potem spłaty kredytu. Jako bank staramy się na bieżąco odpowiadać na te rosnące potrzeby klientów. Na przykład od lutego przedsiębiorcy korzystający z naszej aplikacji mają możliwość...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta